steefmzungu.reismee.nl

7) Gaming

Reacties) Leuk om op deze manier iets te horen van Herke en Olga! Ik ben nu niet meer online maar ik reageer op deze manier anders vergeet ik het als ik wel online ben. De mountainbike tour was leuk. Met een gids kom je op plekjes waar je anders niet komt. Door de plantages en langs de kleinste boerenbedrijfjes. En de gewassen worden benoemd, planten waarvan ik de naam wel ken, die ik wel gegeten heb maar die ik in het veld niet ken.


Ook in Jinja zo’n tour gemaakt en hier ook uitleg over kleine sociale initiatieven: school tuintjes, schoolbibliotheek, gezondheidscentrum…


Gaming


Doordat we lang niet altijd internet hebben loop ik achter met de verhalen. Niet zo erg, dan neem ik wat afstand en blogs worden soms toch al zo eindeloos!


01/08 aangekomen in QENP en ’s middags meteen een boottocht gemaakt op het Kazinga Channel. Dit is geen gegraven kanaal maar een natuurlijke verbinding tussen Lake George en L. Edward. Veel waterdieren aan de oevers, en landdieren komen er drinken.


Terug van de boottocht kwamen we langs een kudde olifanten, en die besloten op die plek ‘onze’ weg over te steken.


De volgende dag nog een game drive. Game is het engelse woord voor groot wild, een game drive zouden wij een safari noemen. Midden op de savanne twee mannen op de fiets met trossen matoke (groene bananen) achterop. Ze vonden het niet leuk dat ik probeerde vanuit de auto een foto te maken (mislukt). Mensen laten merken er niet dol op te zijn gefotografeerd te worden. Een aantal soorten antilopen en het bijzonderste was de hyena. Die middag nog een bush walk in een kloof met een bos met chimpansees.


De volgende ochtend eerst naar Katwe een dorpje waar van oudsher zout uit het meer wordt gewonnen. Alles met de hand en met primitieve middelen. Aansluitend door naar Jacana Lodge.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!