steefmzungu.reismee.nl

Kinderen

Onderweg ook veel kinderen tegengekomen. Genoeg voor een aparte categorie.

Je bent een bezienswaardigheid, ze roepen je na. "Muzungu!" "Mzuung!". Met een wat hogere stem, en een uithaaltje aan het eind. Ze zwaaien naar je. En niet alleen de kinderen, soms ook volwassenen, vooral in de wat simpelere buurtschappen.

De kinderen zwaaien naar je vanaf de plek waar ze spelen of ze komen op een holletje aan de kant van de weg staan. Moeders met een kind op schoot hoor je zeggen: "Kijk, dat is nou een muzungu!".

En het is ook wel spannend zo'n vreemdeling. Lekker eng.

En als ze stout zijn zeggen de ouders: "Pas maar op, anders neemt de muzungu je mee". Dat zal wel stammen uit de tijd van de Arabische slavenhalers.

Water halen.

Nieuwsgierig: buurkinderen komen mij bekijken op het erf van Fred.

De overburen van Nuulu.

Bijna altijd vinden ze het leuk om te poseren en daarna de foto te bekijken.

Oppaskindje bij Nuulu's moeder.

Deze kinderen liepen achter mij aan. Toen ik me omdraaide en een stap in hun richting zette stoven ze weg. Ik wilde vragen of ze op de foto wilden! Dat lukt toch, en daarna hebben we heel dicht bij elkaar de foto op de camera bekeken. Het was wel reuze spannend!

Water halen.

Een klasje vlak bij het huis van Fred.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!