steefmzungu.reismee.nl

8b) Eindelijk een dongel

8b) Eindelijk een dongel!


Vanaf nu internet op mijn kamer. Wel wat traag maar zie het werkt. Dat is maar goed ook want inmiddels loop ik al een maand achter, ik zit al drie weken in het klooster en Dineke is ook al zo lang naar huis.


Toch zal ik nog wel verslag doen van de rondreis en daarnaast een stukje actueel schrijven. Vandaag plaats ik dan eerst de foto’s bij ‘7) Gaming’, ik plaats ‘8a) Jacana lodge’ en ‘8b) Eindelijk een dongel’. De chronologie is dus wel een beetje zoek!


Vandaag voor de 3e keer op reis om een dongel te kopen. In de matatu komt een van de sisters naast me zitten. Hartelijk, goedlachs, voor iedereen een babbeltje. Ze geeft les op de primairy school tegenover het klooster en nodigt me uit om na de vakantie een keer te komen kijken.


Ik ben geadviseerd om naar shoppingmall Lugogo te gaan voor de Orange telecom shop. Van de mall kan ik het beste de matatu verder nemen naar het centraal busstation omdat de busjes naar Nkokonjeru allemaal vol zullen zitten dus is het beter om op het beginpunt op te stappen. Ook deze Orange shop had geen dongels meer, dus ik wilde nog wel even in het centrum kijken. De matatu die ik had bleek niet over het busstation te gaan maar juist een paar straten erlangs en dat had ik pas in de gaten toen we het centrum alweer uit reden. Uitstappen, terug lopen en toen kwam ik langs de MTN shop. Die bleken een dongel voor mij te hebben! 134.000 ugx dus dat is nog geen € 45,00, voor 3 maanden inclusief internetbundel.

Op het busstation was juist de matatu voor Nkokonjeru vol, dus ongeveer een half uur wachten tot de volgende vol is. –In de stad rijden ze niet met meer passagiers dan wettelijk toegestaan is- Tijdens het wachten hoor ik ineens mijn naam: de sister gaat ook net terug! We zitten niet naast elkaar dit keer maar kletsen nog wat tijdens het laatste stukje lopen naar het klooster.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!