steefmzungu.reismee.nl

9a) Lake Bunyonyi

Elke vakantie heeft een ‘down-momentje’ en op deze reis was dat het bezoek aan Lake Bunyonyi. Mischien lag het aan het weer, misschien hebben we de verkeerde keuzes gemaakt. Heritage Lodge lag op een eilandje in het meer en wij waren er de enige gasten. De bediening was wat knullig, het eten matig en het activiteiten aanbod werd niet aantrekkelijk gepresenteerd. In europa zal je al gauw een fotokopietje krijgen met de mogelijkheden -tijsduur, inspanning, kosten- zodat je gefundeerd een keuze kan maken wat te gaan doen.


Het eilandje was klein (de tuin van de lodge) zodat je wel een activiteit moest gaan doen. We hebben ons met de boot langs een paar eilandjes laten varen en hebben onder andere een voormalige leprakolonie bezocht.

Zuid Uganda ligt vrij hoog en op het water is het altijd kouder, hier had ik de hele ochtend èn een hemd èn een trui èn een jas èn sokken aan. Zonnebrand, zonnebril of hoed heb ik tot nu toe niet nodig gehad hoewel ik het wel steeds stand-by had. In de loop van de dag wordt het meestal wel mooier zodat ik op een gegeven moment toch in mijn overhemd met korte mouwen rondloop. Dineke was uiteindelijk zo dapper dat ze nog heeft gezwommen in het meer.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!