steefmzungu.reismee.nl

9b) Boda boda

Twee weken geleden met de boda boda naar Mukono geweest. De Orange (telecom) shop zou daar dongels in de aanbieding hebben voor 80.000 ugx. Maar helaas, de speciale aanbieding was juist voor het weekeinde afgelopen, nou waren ze ineens 150.000 ugx. Misschien had ik me moeten laten informeren over die duurdere, maar ik voelde me wel voor het blok gezet en de boda boda stond buiten te wachten om weer terug te gaan. Ook nog even proberen te pinnen bij de bank maar omdat Dineke de wereldservice van haar pas had geannuleerd kon ook ik geen geld opnemen.


De boda boda is een bromfietstaxi. Groepjes brom-jongens staan op de straathoeken en brengen je persoonlijk ergens naartoe. Jas achterste voren aan, want de rits is allang kapot door het stof of die was al kapot toen die jas uit europa kwam. Je moet wel eerst even onderhandelen over de prijs, ik wist dat ik op ongeveer 10.000 ugx uit moest komen. Ik leg mijn wensen voor en zonder blikken of blozen zegt deze jongen dat hij het voor 100.000 wel wil doen. Stom genoeg zeg ik 10.000, hij zakt naar 15.000 zodat we uit eindelijk op 12.000 uitkomen. Natuurlijk had ik 8.000 moeten zeggen, anders kom je nooit op 10.000 uit!


De boda boda brengt me in Mukono naar Barclay’s bank, vervolgens naar de Orange-telecomshop en weer terug naar Nkokonjeru. Dat binnen 2 uur. Inclusief fooi komt dat uit op € 4,50. De afzetter, ik had hem eigenlijk geen fooi moeten geven.


En dan nog niet eens geslaagd met de boodschappen.


P.S. Vrouwen met rokken zitten meestal in amazonezit op de boda boda. Eventueel met een kindje in een deken in de armen,niks maxicosi! En er kunnen best 2 volwassenen achterop met een baby en ook nog een kindje op de tank!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!