steefmzungu.reismee.nl

11a) Afronding


Een reisdag, onze volgende bestemming is Jinja. Wij wilden graag naar deze kant van Kampala omdat hier Nkokonjeru ligt waar ik komende drie maanden zal verblijven. Dit is een mooie gelegenheid voor Dineke om te zien waar ik komende tijd zal wonen en werken. We krijgen een rondleiding over het terrein van het nonnenklooster en worden geïnformeerd over de ontwikkelingen die zij hier initiëren. Ook kan ik meteen mijn grootste reistas en de schoolboeken die ik heb meegenomen hier achterlaten, dan kan ik aanstaande maandag veel gemakkelijker hiernaar toe reizen.




We vervolgen onze reis in de beginnende schemer naar Jinja waar we pas laat aankomen omdat we in de vrijdagavondspits naar Jinja terecht kwamen, juist op tijd voor het sluiten van de keuken arriveerden we bij onze lodge.


Vanuit de lodge hebben we de volgende dag nog een community tour met een

mountainbike gemaakt -hierover heb ik bij ‘reacties’ al iets geschreven- en ’s middags nog eens een boottocht op de opgestuwde Nijl tussen de twee stuwdammen in.
Langs de oevers veel vogels gezien waaronder de ‘giant kingfisher’, verder ook een nijlvaraan van 1,5 meter en otters.


Het geeft sinds de laatste avond in Lake Mburo NP een ‘de laatste vakantiedagen’ gevoel. Het klaarmaken van de tas die in Nkokonjeru kan blijven, verdelen van reisbagage die Dineke niet mee terug hoeft te nemen naar Nederland, de tijd vullen tot vertrek.

De volgende dag op weg naar Entebbe valt ook onder dit gevoel. Vannacht om 01.00 vertrekt Dineke naar het vliegveld.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!