steefmzungu.reismee.nl

12) Maar wat doe je daar eigenlijk?

“Dat vind ik eigenlijk wel heel goed,dat u daar naar toe gaat om te helpen”zei de mevrouw van de reisverzekering. “Misschien is het eigenlijk wel een soort van eigen belang” antwoordde ik. Ik ben hier naar toe gekomen om wat te halen, niet om te brengen. Nu houd ik wel van helpen, dus het is mooi meegenomen als ik iets kan brengen, maar ik wil hier kijken, voelen, leven, werken.


Hier naar Afrika kijken, maar ook hier vandaan naar mijn leven kijken.


Zien wat Afrikanen in Europa zoeken maar ook wat ze in Europa moeten missen. En om dat alles te beleven zal 3 maanden nog veel te kort zijn.


Maar wat ik doe: Toen ik hier aankwam was het 1 week voor de schoolvakantie van 3 weken. In de vakantie zijn ook een aantal bewoners van ‘Providence Hall’ van The Sisters naar huis waardoor ze daar geen hulp nodig hebben. In ‘Providence Hall’ wonen mentaal en fysiek gehandicapten die hier vaak thuis erg slecht worden opgevangen omdat ze een blok aan het been zijn.


Er is hier een timmerwerkplaats waar ik vaak mee help. Vroeger is dit een behoorlijke opleidingsplek geweest maar het heeft een tijdje niet gefunctioneerd en toen is er van alles gestolen en vernield. Hier meewerken beschouw ik als fondsverwerving voor The Sisters en die doen er weer goede werken mee.


Charles heeft me voorgesteld aan Nuulu (14 jr) en haar moeder en dat pakt heel goed uit. Nuulu heeft van mij “Where there is no doctor, words to the village health worker” te leen gekregen. En binnen een week heeft ze al opgezocht dat de vos die haar geit gebeten heeft geen hondsdolheid had, heeft ze al een buurvrouw geadviseerd hoe oral rehydration solution te maken want haar baby had diarree en is ze al naar haar zus gegaan om haar te vertellen dat ze toch vooral niet over moet stappen op flesvoeding voor haar baby van 1 maand. Ze mag het boek houden, ik heb er geen betere bestemming voor.


En verder doe ik allerlei hand- en spandiensten onder andere rondom een van de nieuwe schoolgebouwtjes. Komende week zal ik zien of het ook gaat lukken om wat meer met mensen te werken in plaats van te klussen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!