steefmzungu.reismee.nl

32) Tweedehands en markt

Kort voor het eind van de vakantie heb ik schoolspullen gekocht met Nuulu. Maar ook een paar nieuwe schoenen. En die wáren goedkoop! 20.000 ugx. Zijn dat wel goede, vroeg ik nog, maar Nuulu tevreden, dus ik tevreden. Inmiddels beginnen die schoenen uit elkaar te vallen. “Dan moeten we nieuwe schoenen kopen maar nu goede” is mijn conclusie. Nuulu heeft gehoord dat de tweedehands schoenen op de markt van Nkokonjeru beter zijn dan de nieuwe uit China (of India of noord Korea …). We zijn geslaagd en hebben meteen nog wat rokken voor haar gekocht en een spijkerjasje voor Bridget (3000 ugx, € 1,00 per stuk).


15 september, Nuulu naar school, ze is ook nog even naar de kapper geweest.


Tijdens onze vakantietour in west Oeganda hielp onze chauffeur ons met de aanschaf van batterijen voor de camera. “Je moet wel Duracell hebben, die Chinese zijn niet best” zei hij. Nood breekt wet en hier in het dorp hebben ze alleen maar Chinese. Maar de camera doet het er niet eens op, gaat aan en direct weer uit vanwege te lage spanning. In Mukono zijn wel Duracells te koop (welliswaar ‘made in China’ maar naar de normen van Duracell). Tegen de tijd dat mijn camera er niet meer op werkt geef ik ze aan Charles, voor zijn radiootje, dat speelt er langer op dan op nieuwe Chinese batterijen! Tweede hands Duracell is beter dan nieuw chinees.


De markt van Nkokonjeru


Veel gebruikte spullen


Een van mijn broeken was sleets en heeft het inmiddels begeven. De broeken van C&A verkleuren toch wel erg op de bovenbenen dus ik heb geen nette broek meer. En ja, de markt is dan een uitkomst. Je moet natuurlijk iets minder kritisch zijn, maar ik heb nu een nette broek voor € 3,00. En de marktman hartstikke blij want ik heb niet afgedongen.


Blijf dus doneren in de Humana containers, het komt goed terecht.


Verwenhoekje voor dames, drie mannen met mandjes met nagellak verlenen hun diensten.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!