steefmzungu.reismee.nl

Voorbereidingen nieuwe Ugandareis

Beste lezers,

Ik ga binnenkort weer naar Uganda. Anders dan de vorige keer heb ik nu meer een idee wat me te wachten staat en ik ben nu dus anders voorbereid. Sterker nog: ik weet zeker dat mij iets anders te wachten staat!

In 2013 ging ik om iets van Afrika te ervaren wat ik nog niet ervaren had. Nu ga ik omdat die ervaring me wel bevallen is. Ik ga naar dezelfde plek om dat ik die eerste ervaring wil verdiepen. Ik ga dezelfde mensen ontmoeten omdat ik toch een band voel. Ik zal meer verhalen over mensen schrijven. Daarom heb ik deze keer mijn blog achter een wachtwoord verstopt.

Ik weet ook al waar ik ga verblijven. Fred, waarover ik al in een aantal verhalen geschreven heb heeft een guesthouse. In een klein dorpje, Kikwayi, dicht bij Nkokonjeru. Deze plek zal ik gebruiken als uitvalsbasis, misschien qua logistiek niet het allergunstigst, maar ik denk dat ik toch niet heel vaak zal reizen.

Overigens, Kikwayi spreek je vreemd genoeg uit als Chikwayi. ki- aan het begin van een woord is in Luganda een tsji klank. Van die hartige pannekoeken heten hier dan ook kiapati, terwijl ze in swahili chiapati heten, net als in India!!!

Ik wilde een nieuwe blog beginnen maar dat kon niet omdat ik al een blog had. Dus ik ga gewoon verder waar ik gebleven ben. Met een heel duidelijke cesuur: Het plaatje hier onder!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!