steefmzungu.reismee.nl

Organiseer jij een sponsoractie?

Tijdens mijn verblijf in Uganda in 2013 heb ik Fred leren kennen. Ik wilde wat verder kijken dan de timmermanswerkplaats en meer mensen ontmoeten. Ik heb toen de laatste vier weken gemetseld met en voor Fred.

Vers metselwerk na de eerste dag.

Deze ervaring heb ik ook verwoord in mijn verhaaltjes. 'Spiritualiteit', 'Een Godshuisje van Peperkoek' en 'Naar de Kerk II', zijn helaas niet hersteld na de crash van de server van 'Reismee.nl'. 

Ik heb Fred geholpen met het bouwen van zijn kerkgebouw voor de “Anglican Church of Uganda”. De gemeenschap had tien zakken cement ingekocht maar kon geen metselaar betalen om het werk af te maken. Wel zijn er bakstenen zat. Ik ben zelf niet kerkelijk maar het gebouw zou ook een doel krijgen als Gemeenschapsgebouw.

De hoogte van de muur na vier weken

Tegen de tijd dat ik uit Uganda zou vertrekken vroeg Fred mij of ik een constructietekening voor het dak kon regelen, want de muren waren nu toch wel aardig hoog en hier hadden ze nog niet over nagedacht. Met de tekening van het gebouw op zak ben ik weer naar Nederland gegaan. Gelukkig kon ik in Nederland na lang zoeken een constructeur-tekenaar vinden en in overleg met Fred is daar een mooi, verantwoord en betaalbaar ontwerp gekomen.

De fundamenten stonden al op Google maps.

Maar dan weer: het geld. Ik ben niet zo'n fondsen werver, maar ik heb mijn best gedaan. Christelijke scholen gevraagd of ze niet tegen de vakantie, na de toetsperiode nog iets van een  'World Experience Actie' wilde doen op school maar tot nu toe is daar niets van de grond gekomen.

Voor het dak is nog een bedrag van € 9000  nodig

Inmiddels staat de kerk er al twee jaar met muren op hoogte maar zonder dak.

Dus wie iets voor het goede doel wil doen? !!!

Gogle maps 2016

Google maps 2018

Reacties

Reacties

Anneke

Leuk om te lezen wat je er allemaal doet Steef. En mooie foto's.
Hopelijk geneest je hak snel zonder complicaties. Je bent maar druk met al die mensen en lekker actief.
Veel plezier nog.
Gisteren lekker gewandeld met Dineke.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!